Motor

Čistenie a kalibrácia benz. vstrekovačov

Pri dlhodobej prevádzke motora dochádza k postupnému zanášaniu dýz vstrekovača. Tento jav sa viac prejavuje pri motoroch s pohonom na lpg. Čistenie sa odporúča pri
motoroch s prebehom 100.000km a pri lpg už pri 50.000km.Testom je možné lokalizovať vadný, prípadne nesprávne fungujúci vstrekovač.

Úlohou vstrekovača je:

  • presne dávkovať palivo
  • smer a tvar lúča
  • atomizovať palivo

 

Chyba vstrekovacieho systému sa prejavuje:

  • Motor zle štartuje
  • Motor naskočí a opäť zhasne,
  • Motor nenaskočí,
  • Nepravidelný voľnobeh,
  • Vynechávanie motora,
  • Chod motora je nepravidelný,
  • Vypadáva valec
  • Zlá reakcia na akceleráciu,
  • Motor dobieha (samozápaly),
  • Nedostatočný výkon,
  • Motor klepe/zvoní,
  • Motor sa príliš zahrieva,
  • Vysoká spotreba paliva,
  • Zvýšená dymivosť,
  • Zvýšené emisie spalín,
  • Skrátenie životnosti katalizátora,
  • Zvýšený obsah paliva v motorovom oleji.

 

Elektrické chyby vstrekovacej trysky:

  • Poškodenej cievky
  • Skrat alebo prerušenie v káblovom zväzku
  • Skorodované konektory alebo nedokonalý kontakt

 

Mechanické chyby vstrekovacej trysky:

  • Netesný vstrekovací ventil
  • Zlá charakteristika rozstrekovania
  • Rôzne prietokové množstvo ventilov
  • Znečistený filter
  • Zadiera sa ihla
  • Napečené nečistoty na tryske

Poradíme vám? Zavolajte nám

PO-PI: 8:00 - 17:00