Používaním stránok prevádzkovaných LEGAS AUTO, s.r.o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby súhlasím Viac info

Časté otázky

Časté otázky

AKO TO FUNGUJE?

Pri prerábaní na plynový pohon namontujeme do auta tzv. splynovač. Auto naštartuje na benzín a po zahriati motora systém automaticky prepína na plyn. Prechod na plyn je veľmi hladký, častokrát to motorista ani nespozoruje. Klient má v dosahu malý prepínač, na ktorom je aj ukazovateľ zásoby paliva LPG. Ak sa minie plyn, systém počas jazdy automaticky prepína na benzín. Pípnutím prepínač upozorní vodiča na zmenu paliva. Potom stačí natankovať plyn do nádrže. Palivo si vie vodič prepínať aj manuálne.

SÚ LPG SYSTÉMY BEZPEČNÉ?

Tlaková nádrž na plyn je vyhotovená z asi 3,5 mm silného plechu a je zabudovaná spravidla v batožinovom priestore auta, v mieste určenom pre rezervné koleso. Nádrž na plyn je relatívne hlboko zabudovaná vo vozidle a preto je riziko jej poškodenia pri nárazoch minimálne. Plynová nádrž je vybavená bezpečnostným ventilom, ktorý zaisťuje bezpečnosť vozidla pri poškodení LPG sústavy. V prípade, že sa plynové palivové potrubie z nejakého dôvodu poškodí, uzavrie tento ventil v zlomku sekundy prívod paliva z plynovej nádrže a zamedzí tak unikaniu plynu.

Benzínová nádrž pozostáva z tenkostenného plechu alebo plastu, teda z ľahko deformovateľného materiálu. U mnohých vozidiel je zabudovaná na boku vozidla a nádrž sa môže ľahko poškodiť – napríklad bočným nárazom do vozidla, pričom začne benzín vytekať. Potom už len stačí iskra abz vynikol silný požiar vozidla.

Oproti benzínovej nádrži, nádrž na plyn potrebuje omnoho väčšiu energiu pre jej poškodenie.

Pre zistenie bezpečnostného rizika pri aute s plynovým pohonom vykonali experti z ADAC praktické skúšky s vozidlom Opel Zafira. Testy jednoznačne preukázali, že auto s plynovým pohonom je rovnako bezpečné ako naftové auto rovnakej značky. Po nárazových testoch pri rýchlosti 64 km/h nebol plynový systém poškodený. Bez poškodenia ostal aj potrubný systém v priamej oblasti nárazu, nakoľko všetky potrubia sú tak flexibilne konštruované, že sa pri kolízii nezlomia, ale podľa potreby ohnú. Po kontrole tesnosti systému tieto testy mohli preukázať, že po čelnom náraze zostal potrubný systém dostatočne tesný.


NEZNAMENÁ PRESTAVBA AUTOMOBILU VEĽKÝ ZÁSAH DO MOTORA A NEOVPLYVNÍ TAK JEHO CHOD?

Nie. Prestavbou na plyn neprestáva automobil jazdiť na benzín, nakoľko v prípade LPG poruchy musí byť auto plne funkčné. LPG palivo je takmer rovnaké ako benzín, čiže nie je potrebný veľký zásah do motora.

AK JE AUTO PREROBENÉ NA PLYN, JE POTREBNÉ AJ NAĎALEJ TANKOVAŤ BENZÍN?

Áno, ale vo väčších intervaloch a obmedzených množstvách. Aj keď je auto prerobené na LPG, v aute musí byť aj dostatočná zásoba benzínu (pre prípad, že sa plyn minie, ale aj pre ochranu niektorých súčiastok). Palivá si vodič môžeme počas jazdy ľubovoľne meniť.

AKÉ JE RIZIKO EXPLÓZIE PLYNOVEJ NÁDRŽE PRI NEHODE?

Plynová nádrž je tlaková nádoba určená k uskladneniu plynu v aute a je dimenzovaná na niekoľkokrát vyšší tlak ako samotný tlak plynu. Nádrž je pevná a vyrobená z oceli. Plní sa cez takzvaný viacúčelový ventil, ktorý má niekoľko bezpečnostných funkcii. Obsahuje aj pretlakovú poistku, ktorá zabráni roztrhnutiu nádrže pri autonehode, poprípade požiari. Najčastejšie sa používajú dva typy – disková a valcová (podľa vhodnosti a výhodnosti umiestnenia v aute). Nádrže plynového zariadenia prešli viacerými testami a bez problému odolajú nárazu pri autonehode.

DAJÚ SA PREROBIŤ AJ NAFTOVÉ MOTORY NA LPG?

Prestavba naftových motorov na LPG je finančne náročná a komplikovaná, z tohto dôvodu sa naša firma týmto typom prestavieb nezaoberá.

A ČO NAMIESTO REZERVY?

Po montáži LPG môžete rezervné koleso odložiť doma! Máme pre Vás revolučnú technológiu značky SLIME, ktorá plnohodnotne nahradí Vašu rezervu. Je to tesniaca kvapalina, ktorá je vtlačená do pneumatiky kompresorom a po aplikovaní v pneumatike zostáva v kvapalnom stave a opravuje prieraz v smere zvnútra von. Pri rotácií kolesa je kvapalina odstredivou silou nútená sa rozprestrieť po celom behúni, čím  vytvorí ochrannú vrstvu. Ak sa objaví prieraz, unikajúci vzduch vytláča zelenú kvapalinu von, pričom pomocou vlákien a ďalších tesniacich zložiek prieraz upcháva a zabraňuje ďalšiemu unikaniu vzduchu. Tesniaca kvapalina takto môže opravovať ďalšie a ďalšie prípadné prierazy.

Poloautomatická opravná sada SLIME – Smart repair

Automatická opravná sada SLIME – Safety spair

Ako SLIME funguje?

SLIME na utesnenie prierazu používa technológiu Fibre-Seal ™; pôsobí preventívne alebo ako opravný materiál. V zelenej kvapaline sú obsiahnuté buď iba tesniace vlákna (zloženie pre duše), alebo zmes vlákien, gumových častíc a ďalších tesniacich látok (zloženie pre bezdušové pneumatiky). Akonáhle je SLIME v duši alebo v pneumatike aplikovaný, zostáva v kvapalnom stave a opravuje prierazy v smere zvnútra von. Pri rotácii kolesa je kvapalina odstredivou silou nútená sa rozprestrieť po celom behúni, čím vytvorí ochrannú vrstvu. Ak sa objaví preraz, unikajúci vzduch vytláča zelenú kvapalinu von, pričom pomocou vlákien a ďalších tesniacich zložiek prieraz upcháva a zabraňuje ďalšiemu unikaniu vzduchu. SLIME takto môže opravovať ďalšie a ďalšie prípadné prierazy.

Čo je to technológia Fibre-Seal?

Spoločnosť Accessories Marketing, Inc., Výrobca SLIME Tire Sealant, vyvinula patentovanú zmes ekologických vlákien, spojív, polymérov a tuhnúcich zložiek, ktoré sa spájajú a utesňujú prierazy až do veľkosti 1 / 8″ (3 mm) u duší a 1 / 4″ (6 mm) u pneumatík. Mriežka z vlákien Fibre-Seal spolu s viskóznou látkou, ktorá slúži na ich lepšie rozkladanie, tesne priľnú k akejkoľvek poškodenej oblasti; predchádzajú defektom a prípadne ich opravujú elastickou a trvanlivou výplňou.

Je SLIME jedovatý alebo nebezpečný?

Nie, tesniace prípravky Slime sa vyrábajú z prísad, ktoré sú netoxické, nehorľavé a bezpečné. Ak sa prípravok vyleje, ľahko sa umyje vodou. Likvidáciu nie je potrebné vykonávať žiadnym osobitným spôsobom.

Poradíme vám? Zavolajte nám

PO-Pi: 8:00 - 17:00